Program szkoleniowy
Program przewiduje przeprowadzenie od września do czerwca kilku kursów. Liczba lekcji na danym kursie podawana jest przy ogłoszeniu naboru. Lekcja trwa 30 minut, raz w tygodniu.
Formy i metody prowadzenia zajęć dostosowane są do możliwości rozwojowych dzieci.
Wiek uczestników zajęć sprawia, że w procesie nauczania, w którym istotnym elementem jest przekaz słowny i pokaz praktyczny, biorą udział rodzice (jeden w wodzie, drugi na brzegu).
Dzieci do 2 lat
– nauczamy rodziców podstawowych zasad bezpieczeństwa zachowania się w wodzie
– uczymy rodziców trzymań zapewniających bezpieczeństwo dziecka w wodzie
– oswajamy dziecko ze środowiskiem wodnym
– wprowadzamy pierwsze ćwiczenia oddechowe
– uczymy dziecko do utrzymywania się na wodzie w pozycji pionowej lub poziomej z pomocą rodzica lub sprzętu
– wprowadzamy ćwiczenia przygotowujące do zanurzania, próba zanurzenia (bez zdjęć podwodnych) – tylko na kursie 9-lekcyjnym i i więcej
– uczymy opadów z siadu na brzegu basenu
Wykorzystujemy makarony, materacyki, zabawki, rękawki, konewki, wiaderka itp.
Dzieci do 2 lat – kontynuacja
– uczymy dziecko poruszać się w wodzie na plecach, na brzuszku lub w pionie, angażując głównie pracę nóg
– wprowadzamy elementarną pracę rąk
– wprowadzamy ćwiczenia umożliwiające dziecku skok do wody z pozycji siedzącej oraz stojącej.
– uczymy wydechu nad powierzchnią wody
– zachęcamy do samodzielnego zanurzania się
– dajemy szansę do większej samodzielności pływackiej
– dla chętnych zdjęcia podwodne
Wykorzystujemy makarony, materacyki, zabawki, rękawki, konewki itp.
Dzieci 2-3 lata
– wprowadzamy więcej ćwiczeń na opanowanie prawidłowej pracy nóg malucha
– wprowadzamy elementarną pracę rąk
– dopingujemy do samodzielnego przepłynięcia kilka metrów
– zachęcamy do udziału w różnych zabawach wodnych
– zachęcamy do nurkowań
– dla chętnych zdjęcia podwodne
Wykorzystujemy deski, makarony, materacyki, zabawki, kamizelki, konewki, gwizdki itp.
Dzieci 3-5 lat
– nauczamy elementarnego pływania na grzbiecie
– nauczamy pływania strzałką pod wodą
– uczymy wydechu pod wodą
– doskonalimy technikę pracy nóg i rąk
– skaczemy do wody z różnej wysokości i pozycji
– bierzemy udział w grach i zabawach
– dla chętnych zdjęcia podwodne
Wykorzystujemy deski, makarony, materacyki, zabawki, konewki, gwizdki itp.